دانلود مقاله معجزات قرآن کریم

معجزات قرآن

معجزات قرآن

پیش بینی قرآن کریم درباره بدن فرعون(رامسس دوم)در سوره یونس

و بنی اسرائیل را از دریا عبور دادیم. فرعون و سپاهیان وی بیدرنگ مسلحانه و فراتر از حد خود آنها را دنبال کردند، تا وقتی که داشت غرق میشد گفت: ایمان آوردم به اینکه خدائی غیر از خدائیکه بنی اسرائیل (فرزندان یعقوب) به او ایمان اوردند وجود ندارد و همیشه مسلمان خواهم بود ـــ حالا! در حالیکه تا پیش از این از سپردن بنی اسرائیل سرباز زدی و همیشه نیز مفسد بودی ـــ امروز فقط بدن تو را نجات میدهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد. هر چند خیلی از مردم از آیات ما غافلند.سوره یونس۹۲-۹۰

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

جسد فرعون
جسد فرعون از معجزات قرآن

جدا بودن آب دو دریا یکی از معجزات قرآن

در یکی از شهر های توریستی به نام اسکاگن محلی وجود دارد که دو دریای بالتیک و دریای شمال به یکدیگر می پیوندند و در پی این پدیده آب دو دریا هرگز با همدیگر قاطی نمی شوند و حد و فاصله ایی بین این دو آب وجود دارد و این پدیده چندین بار در قرآن کریم بیان شده است ، اما امان از کافران که چشم دیدن این واقعیت ها را ندارند . (مشاهده  ویدئو مخصوص)
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد.(سوره مبارکه فرقان آیه 53)
دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.? پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏ کنید؟ از آن دو مروارید و مرجان خارج مى‏ شود. (سوره مبارکه الرحمن)
یکی از معجزات قرآن
جدا ماندن آب دو دریا یکی از معجزات قرآن
جزئیات مقاله معجزات قرآن:

مقاله معجزات قرآن در قالب یک فایل pdf قرار دارد که بسیاری از معجزات علمی و ریاضی قرآن را برای شما علاقه مندان بیان میکند.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

 

تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام

تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام و دیگران

پیرامون پرسش “تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام” مطالبی را به اختصار برای شما بیان می کنم:

  1.   ادیان از دید کلی به دو مجموعه تقسیم می شوند: توحیدی و غیر توحیدی. ادیان توحیدی مانند اسلام، مسیحیت و یهودیت. در این ادیان سه اصل و رکن اعتقادی پذیرفته شده است: توحید، نبوت و معاد، که در ادیان غیر توحیدی چندان خبری از این ها نیست.
  2. از آن رو که اعتقاد به زندگی پس از مرگ و قدم برداشتن در آن مسیر از ریشه فطری بهره مند است، در تمام ادیان با تفاوت هایی عقیده به بهشت و جهنم وجود دارد؛ مانند:
  •  در اقوام ابتدایی عقیده بر این بود که زندگی پس از مرگ نتیجه کارها و خصلت های بشر در دنیا است، همانند خصلت ترسو بودن که انسان را از وصول به بهشت باز می دارد و موجب کیفر و عذاب می گردد، بر عکس شجاعت موجب پاداش روح می گردد.
  •  در یونان و روم قدیم این عقیده رایج بود که دادگاه اخروی کیفر و پاداش می دهد و بهشت و جهنم با مسئله تناسخ ارتباط دارد. می گفتند: ده هزار سال به درازا می کشد تا نَفْسی در چرخه تناسخ به بدن نخستین خود برگردد، لیکن این مدت در ارواح پاک به سه هزار سال کاهش پیدا می کند. نفوسی که بسیار شریر باشند، در دوزخ ابدی گرفتار می شوند.
  •  در نظر هندوان نیز مسئله دوزخ و بهشت با تناسخ گره خورده است. آنان می گویند: نفس از آغاز به دوزخ زیرزمین که مسکن بدکاران است، منتقل می شود سپس از طریق تناسخ حرکت خود را ادامه می دهد. نیز عقیده دارند: “یاما” پادشاه بهشت و قاضی اموات است. مردگان از میان دو آتش می گذرند. بدکاران می سوزند و نیکوکاران از آن سالم بیرون می آیند. اعمال آنان قبلاً در ترازویی سنجیده می شود و بعد نیکوکار به بهشت و بدکردار به دوزخ می رود و یا دوباره به زمین باز می گردد و از نو متولّد می شود و چرخه تناسخ را ادامه می دهد.
  •  بودایی به موجب اعتقاد به “کارما” کیفیت زندگی انسان در زندگی، چگونگی زندگی او را پس از مرگ تعیین می کند. اگر زندگی با نیکوکاری است، زندگی بعدی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد، اما در صورت عکس، زندگی بعدی دارای کیفیت پست تری می باشد. تولّد و مرگ و تولد دیگر همه شر و بدبختی است. نجات بشر در پرتو وصول به ایروانا است.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام
تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام

فردی از خدا درخواست نمود تا به او بهشت و جهنم را نشان دهد و خدا پذیرفت
او را وارد اتاقی نمود که جمعی از مردم در اطراف یک دیگ بزرگ نشسته بودند
همه گرسنه نا امید و در عذاب بودند هر کدام قاشقی داشتند که به دیگ میرسید ولی دسته قاشقها بلند تر ار بازوی آنها بود به طوری که نمیتوانستند قاشق را به دهانشان برسانند!
عذاب آنها وحشتناک بود!
انگاه خداوند گفت:اکنون بهشت را به تو نشان خواهم داد آنها به اتاق دیگری که درست مانند اولی بود وارد شدند دیگ غذا”جمعی از مردم”همان قاشقهای دسته بلند”ولی در آنجا همه شاد و سیر بودند!
آن مرد گفت نمی فهمم چرا مردم در اینجا شادند در حالی که در اتاق دیگر بدبخت هستند با آنکه همه چیزشان یکی است؟
خداوند تبسمی کرد و گفت:خیلی ساده است در اینجا آنها یاد گرفته اند که یکدیگر را تغذیه کنندهر کس با قاشق غذا در دهان دیگری میگذارد چون ایمان دارد که کسی هست در دهانش غذایی بگذارد
محبت از درخت آموز که حتی سایه از هیزم شکن هم بر نمی دارد.

تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام

فردی را بعد از مرگ به جهنم می برند ، او در جهنم به دنبال آتش و آنچه که در مورد جهنم شنیده بود می گردد. ولی در آنجا هیچ اثری از آتش و …. نمی بیند . تنها چیزی که می بیند مردمی لاغر بود که هر کدام در گوشه ای کز کرده بودند . فرد با خود فکر می کند پس اینجا غذا نمی دهند . پس از مدتی زنگی به صدا در می آید و همه دوان دوان به سمت دری می روند. فرد نیز به تبع دیگران خود را به در می رساند و می بیند میزی بسیار شاهانه چیده شده است و روی آن انواع و اقسام خوردنیها و نوشیدنیها چیده شده است و صدایی همه را دعوت می کند برای صرف غذا . فقط یک شرط لازم است همه فقط می توانند با قاشق و چنگال غذا بخورند . فرد با شادمانی به سمت میز می رود و با خود می گوید این جهنم هم اصلا جای بدی نیست . اما وقتی به میز می رسد مواجه می شود با قاشق و چنگالهایی که هر کدام 2 متر طول داشتند. مردم جهنم هر چه تلاش می کردند نمی توانستند با آنها غذا بخورند و پس از ساعتها تلاش بی فایده با ناراحتی میز پر از غذا را ترک می کردند. و فرد تازه فهمید که چرا در جهنم همه اینقدر لاغرند.

مدتها گذشت ، دوران محکومیت فرد در جهنم تمام شد و او را به بهشت بردند. فرد با خوشحالی وارد بهشت شد. چیز تازه ای نمی دید همه چیز همانطور بود که در جهنم دیده بود فقط مردم بهشت همگی خوشحال بودند و فربه . فرد خوشحال شد و گفت خوب معلوم شد که اینجا خبری از قاشق و چنگال 2 متری نیست . پس از مدتی زنگی به صدا در می آید و همه دوان دوان به سمت دری می روند. فرد با شادمانی خود را به در می رساند و می بیند میزی شاهانه و به همان سبک جهنم چیده شده و صدایی همه را دعوت می کند برای صرف غذا . اینجا هم شرط دارد. همه فقط می توانند با قاشق و چنگال غذا بخورند. فرد با شادمانی به سمت میز می رود اما وقتی به میز می رسد آه از نهادش خارج می شود . اینجا هم  قاشق و چنگالهایی به طول 2 متر ؟؟؟

فرد با تاسف و ناراحتی قصد خروج از در را می کند و با خود می اندیشد : یعنی چه پس فرق این جهنم و بهشت در چیست ؟ در همین هنگام بر می گردد و نگاهی دوباره به میز می اندازد . می بیند مردم بهشت با شادمانی دو به دو به سمت میزها می روند . یکی چنگال برمی دارد و دیگری قاشق . هر یک غذا را با آنها بر می دارد و به دهان دیگری می گذارد ….

برای خریدن مقاله  تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام روی دکمه دانلود کلیک کنید و بعد از آن به صفحه بانک منتقل میشوید و بعد از پرداخت مبلغ فایل ، میتوانید مقاله تفاوت بهشت و جهنم از نظر اسلام را دانلود کنید.


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

دانلود مقاله ی ورزش در اسلام

دانلود مقاله ورزش در اسلام

دین مبین اسلام به عنوان یک دین برتر به ورزش جسم در جهت تکمیل جنبه های معنوی انسان اهمیت فراوانی داده و بر جنبه های مختلفی از جمله تربیت کودکان، اهمیت بنیه جسمی، مسابقه، پرداختن به برخی از ورزش ها و … تاکید فراوان دارد.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

رسول خدا می فرمایند: سوارکاری و تیراندازی بیاموزید و اگر تیراندازی بیاموزید نزد من بهتر است از سوارکاری؛ آگاه باشید که خداوند به واسطه یک چوبه تیر سه نفر را به بهشت می برد:

1- نجار تیرگر،    2- رنگرز تیر در راه خدا،    3- تیراندازی در راه خدا

ورزش در اسلام
ورزش در اسلام

 شنا

پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: حق فرزند بر پدرش آن است که نوشتن، شنا کردن و تیرانداختن را به او بیاموزد و او را جز با غذای خوب و حلال تغذیه نکند. همچنین فرموده اند: پسرانتان را شنا و تیراندازی بیاموزید.

 اسب سواری

اسب سواری از جمله ورزش های مورد تاکید اسلام است. خداوند برای فضل و برتری مسلمانان بر کفار آن ها را امر و تشویق به تجهیز نیرو می کند. خداوند متعال در آیه 60 سوره انفال می فرماید: و شما ای مومنان در مقام مبارزه با آن ها، خود را مهیا کنید و تا آن حد که می توانید از آذوقه و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خود فراهم سازید. رسول خدا می فرمایند: مسابقه بجز در اسب سواری، شترسواری و تیراندازی جایز نمی باشد.

 کشتی

کشتی گرفتن از جمله ورزش هایی است که مورد تاکید اسلام قرار گرفته است. در حیات القلوب آمده است که پیامبر اکرم در برخوردی که با یکی از مشرکین به نام رکانه داشت او را به اسلام دعوت می کند. رکانه یکی از پهلوانان عرب و از قبیله بنی هاشم بود و با پیامبر خویشی داشت. او برای اثبات برتری خویش بر رسول خدا از او دعوت به کشتی می کند و ده راس از گوسفندان خود را به عنوان شرط پیروزی قرار می دهد. «… حضرت این شرط  را پذیرفت و با او کشتی گرفت و فورا او را بر زمین زد و روی سینه او نشست، رکانه گفت: این کار تو نبود خدای تو اینکار را کرد. بیا بار دیگر کشتی بگیریم. اگر مرا زمین زدی ده گوسفند دیگر به تو می دهم. حضرت باز با او کشتی گرفت و این بار نیز او را به زمین زد. رکانه گفت: یک بار دیگر با هم کشتی می گیریم، اگر این دفعه زمین خوردم، ده گوسفند دیگر به تو می دهم. حضرت این بار نیز او را زمین زد. رکانه گفت: یاری کرده نشود لات و عزی که مرا یاری نکردند…»

جزئیات مقاله ورزش در اسلام:

شامل 36 صفحه ورد توضیحات در مورد اهمیت ورزش در اسلام در 2 فایل ورد (doc).

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

دانلود تحقیق اعتیاد در ایران

سيگار بسيار اعتياد آور است

اعتیاد در ایران

تاریخچه اعتیاد در ایران: درقدیمی ترین سند باقی مانده از ایران باستان یعنی شاهنامه فردوسی ، می خوانیم که الکساندر مقدونی فاتح ایران ، دچار بیماری سختی شد و پزشکی هندی به دربار او اعزام شد و توانست با فراهم آوردن تریاک از گیاهان کوهی الکساندر را معالجه کند.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

همچنین اکثر مؤلفین اشاعه تریاک را به عنوان داروی مخدر از زمان شکست ساسانیان به بعد می دانند و در اکثر نوشته ها به این موضوع اشاره شده است ، اما حتی بعد از ظهرو اسلام تا قرون بعد هم هرگز ایرانیان دچار مشکلات ناشی از مصرف تریاک و حشیش نشدند.  قدیمی ترین افرادی که به مسأله اعتیاد و مصرف تریاک به غیر از مقاصد پزشکی اشاره دارد ، نوشته های مورخینی است که از زمان غرنویان به بعد مسأله مصرف و استفاده تریاک وحشیش را سخت کرده اند.مصرف تریاک در دوران قاجاریه به خصوص در زمان ناصر الدین شاه افزایش پیدا کرد و از اواسط حکومت وی کشت خشخاش شروع شد ، بعد از انقلاب مشروطیت و شروع کار مجلس شورای ملی ، قوانینی درباره معالجه معتادان وصف شد که هر کدام از آن ها قبل از اینکه ناشی از اراده جامعه برای مبارزه با اعتیاد باشد ، نشانه گسترش مواد مخدر در میان ایرانیان است.

اعتیاد در ایران
اعتیاد در ایران

تاثیر دوستان در اعتیاد

تقریباً در 60 درصد موارد، اولین مصرف مواد به دنبال تعارف دوستان رخ می دهد. ارتباط و دوستی با همسالان مبتلا به سوء مصرف مواد، عامل مستعد کننده قوی برای ابتلای نوجوانان به اعتیاد است. مصرف کنندگان مواد، برای گرفتن تایید رفتار خود از دوستان، سعی می کنند آنان را وادار به همراهی با خود نمایند. گروه«همسالان» به خصوص، در شروع شروع مصرف سیگار و حشیش بسیار موثر هستند. بعضی از دوستیها، صرفاً حول محور مصرف مواد شکل می گیرد. نوجوانان به تعلق به یک گروه نیازمندند و اغلب پیوستن به گروههایی که مواد مصرف می کنند، بسیار آسان است. هر چند پیوند فرد با خانواده، مدرسه و اجتماعات سالم کمتر باشد، احتمال پیوند او با این قبیل گروهها بیشتر می شود.

طبقه بندی مواداعتیاد آور

مواد مخدر را به اعتبارات متعددی می توان طبقه بندی کرد. مثلا اگر آنها را به طبیعی، نیمه مصنوعی و مصنوعی گروه بندی کنیم، یا از نظر تاریخ کشت یا آشنایی بشر با آنها، کشف و ساخت دسته بندی کنیم، یا در دو گروه، یعنی گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی دارد. یا گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی ندارد، دسته بندی شوند، همه درست بوده، ولی در عین حال هیچیک طبقه بندی یا تعریفی جامع و مانع نمی باشند. اگر چه متخصصیــن، طبقه بندی هایی از جنبه های علمی و تجربی ارائه داده اند ولی بهترین نوع گروه بندی از طرف سازمان بهداشت جهانی به عمل آمده که طبقه بندی مواد از جهت تاثیر آنها بر انسان است . این طبقه بندی به صورت زیر می باشد:

 □  توهم زاها (Hallucinations)

 □  کانابیس یا شیره گیاه شاهدانه (CANNABIS)

 □  مواد مخدر

 □  سستی زاها (مسکنها – خواب آورها)

 □  آرام بخش ها

 □  چسب و مواد فرار (مواد استنشاقی)

 □  محرک ها

 □  الکل ، توتون و قهوه = (Neglected Invisible Drugs)

جزئیات تحقیق:

شامل 5 فایل ورد و در مجموع 95 صفحه که در رابطه اعتیاد در ایران توضیح میدهد.

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت: