پروژه عایق های حرارتی در ساختمان

عایق های حرارتی

به همراه پیدایش مصالح ساختمانی جدید که نسبت به مصالح قدیمی مقاوم ترند ، ابعاد اعضای ساختمانی از جمله ضخامت جدار خارجی ساختمانها (یعنی دیوارها، سقفها و کف ها یا پوسته ساختمان) به حداقل کاهش پیدا کرده اند. به دنبال این کاهش گریز گرما از پوسته خارجی آسان تر صورت می گیرد.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

در کشورهای صنعتی که تولید انرژی و گرما گران تمام می شود با تعبیه عایق حرارتی در پوسته ساختمانها مقاومت حرارتی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند ، ولی در کشور ما به دلیل ارزانی سوخت و وجود منابع سرشار نفت و گاز ، مسئله عایقکاری حرارتی ساختمان ها از نظر دور مانده است. عایقکاری حرارتی ساختمانها در اقلیمهای گرم نیز سبب کاهش بار تبرید و در نتیجه کاهش مصرف برق در فصول گرم خواهد شد . تقلیل سرمایه گذاری در تأسیسات تهویه و شوفاژ، جلوگیری از تعریق بخار درسطح داخلی پوسته ساختمانها در نواحی مرطوب و سالم سازی محیط زیست از دیگر نتایج عایقکاری حرارتی است . ذکر این نکته نیز ضروری است که استفاده از انرژی خورشید برای گرمایش در فصول سرد نیز مستلزم عایقکاری حرارتی است و بدون آن عملی نمی باشد. میزان صرفه جو یی در انرژی و کاهش آلودگی محیط و تقلیل سرمایه گذاری در تأسیسات حرارتی و برودتی ساختمان بستگی به شرایط اقلیمی منطقه و کیفیت عایق بودن ساختمان دارد . در برخی کشورهای صنعتی با اعمال روشهای نو در عایقکاری حرارتی ساختمانها به نتایج شگفت انگیزی رسیده اند .احداث خانه هایی با تکنیک سوپر عایق در کشورهای صنعتی سردسیر، علیرغم تنزل درجه حرارت محیط به حدود -30 درجه سلسیوس ، سبب شده است که مقدار انرژی و سوخت در آنها به حدود ثلث آنچه در نواحی معتدل کشور ما مصرف می شود، برسد.

علاوه بر هدایت حرارت از میان پوسته خارجی ساختمان یعنی سقفها، دیوارهای خارجی، در و پنجره ها و بالاخره کف طبقه زیرین ساختمان اعم از اینکه روی زمین چسبیده و یا معلق باشد، راه دیگر تبادل گرما باز و بسته کردن در و پنجره ها و عمل تهویه است.

عایق های حرارتی
عایق های حرارتی در ساختمان

انواع عایق های حرارتی:

  • عایق های حرارتی انباشته به صورت آزاد:

عایقهای انباشته به صورت آزاد یا فله به دو صورت رشته ها)یا تارها( و دانه های سبک وجود دارند . رشته ها شامل پشم سنگ، پشم شیشه، پشم سرباره یا الیاف گیاهی)که معمولاً پشم چوب است (می باشند. دانه ها از مواد معدنی منبسط شده مانند پرلیت، ورمیکولیت، خاک رس و نظایر آن یا از مواد گیاهی مانند خرده های چوب پنبه تهیه می شوند

  • عایق های حرارتی موجدار:

عایقهای موجدار از کاغذ ساخته می شوند که به صورت موجدار در آورده شده و در چند لایه به هم چسبانده می شوند . برخی از انواع این عایق با یک لایه چسب که بر روی آنها پاشیده می شود ، دارای استحکام بیشتری می شوند ، در حالی که در انواع دیگر با یک ورقه پوشانده می شوند و دارای ویژگی گرمابندی بهتری هستند

  • عایق های حرارتی کفی ترزیقی درجا:

عایقهای کفی تزریقی درجا یا توده های متخلخل، از رزینهای مایع مصنوعی ساخته می شوند . دو جزء تشکیل دهنده عایق، هنگام مخلوط شدن ، کفی تولید می کنند که پس از مدتی سخت شده و فضای تزریق شده را در برمی گیرند

  • عایق های حرارتی پتویی:

این عایقها از پشم سنگ، پشم شیشه، پشم سرباره، پشم چوب، پنبه، پشم حیوانات در ضخامتهای متفاوت تا 100 میلیمتر ، تهیه و به عرضهای مختلف بریده می شوند و گاهی دارای پوششی از ورقه آلومینیوم یا کاغذ صنعتی)کرافت(هستند

  • عایق های حرارتی از نوع تخته های عایق:

تخته های عایق از مصالح گوناگونی مانند نی، چوب و پشم سنگ ساخته می شوند . تخته های عایق برای منظورهای مختلفی از قبیل پوشش بیرونی و درونی دیوارها و عایق سقفها به کار می روند

  • عایق های حرارتی قطعه ای:

عایقهای قطعه ای ، در اصل مشابه عایقهای پتو یی هستند ، ولی طولشان محدودتر ، و معمولاً در حدود1.20 متر و کمتر ، و ضخامتشان تا 180 میلیمتر می رسد . برخی از آنها دارای پوشش کاغذی هستند که در لبه ها به صورت باریکه ای روی قطعات را پوشانده و نصب آنها در قاب را سهلتر می سازد

  • عایق های حرارتی منعکس کننده:

عایقهای منعکس کننده از سطوح فلزی و نظایر آن ساخته می شوند و ممکن است بدون پشت بند یا با پشت بند به کار روند . میزان گرمابندی عایقهای منعکس کننده بر خلاف سایر عایقها، به ویژگیهای سطحی عایق، فاصله هوایی و اختلاف درجه حرارت بستگی دارد . در مورد عایقهای منعکس کننده ، نکته مهم این است که فاصله هوایی حداقل 20 میلیمتر رعایت شود . این عایقها چنانچه به نحو شایسته ای نصب شوند، می توانند به عنوان لایه بخاربندی (Vapor Barrier) نیز به کار روند

  • تاوه ها یا بلوکهای عایق:

تاوه ها یا بلوکهای عایق به صورت قطعات صلب ساخته می شوند و ابعاد آنها تا حدودی از عایقهای قطعه ای کمتر است . گاهی اوقات تاوه ها ممکن است برای استحکام بیشتر به صورت دو لایه و بیشتر به هم چسبانده شوند. تاوه ها از مصالحی چون چو ب پنبه، خرده چوب و سیمان، پشم سنگ با یک ماده چسباننده، ورمیکولیت با قیر، کف شیشه، بتن متخلخل)کفی یا گازی(، پلاستیکهای متخلخل، لاستیک سخت متخلخل، بتن سبک دانه از انواع پرلیتی، ورمیکولیتی یا پوکه رسی ساخته می شوند

جزئیات پروژه عایق های حرارتی:

شامل 22 فایل pdf و در مجموع 65 صفحه فارسی درمورد پروژه عایق های حرارتی در ساختمان

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

مقاله مشخصات فنی برج میلاد تهران

مقاله مشخصات فنی برج میلاد تهران

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ۶اُمین برج بلند مخابراتی جهان و ۱۹اُمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

پیشینه برج میلاد

پیشنهاد ساخت یک برج و تالار نمادین برای شهر تهران در سال ۱۳۷۰، در زمانی که مسعود رجب‌پور شهردار تهران بود، مطرح شد و در پایان سال ۱۳۷۲، محل کنونی از میان ۱۷ نقطه پیشنهادی ساخت آن برگزیده شد. غلامحسین کرباسچی ادعا می کند طرح برج میلاد در دوره شهرداری او و با توجه به سفرهای خارجی‌اش ارائه شده است. او می‌گوید: «در بازدیدهای مختلفی که از شهرهای بزرگ دنیا داشتیم، می‌دیدیم که ساختمان‌های مختلفی در این شهرها وجود دارد که هم به نوعی سمبل شهر است و‌ هم جاذبه توریستی است برای شهر.» گفته می‌شود که برج میلاد و مجموعه یادمان بخشی از طرحی بزرگ به نام شهستان پهلوی هستند که پیش از انقلاب اسلامی ایران طراحی شده و در دست احداث بود.

ساخت برج میلاد

کلنگ ساخت این برج در سال ۱۳۷۶ به مناسبت یکصدمین زادروز روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام میلاد به زمین زده شد. ساخت این برج ۱۱ سال به درازا انجامید. در ۸ سال نخست تنها ۴۰ درصد از برج تکمیل شده بود، اما با سرعت بخشیدن به پروژه توسط محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ۶۰ درصد بعدی در ۳۰ ماه ساخته شد.

برج میلاد چهارمین برج بزرگ دنیا
برج میلاد چهارمین برج بزرگ دنیا

ویژگی‌های فنی برج میلاد

این برج سازه‌ای است بتنی با کاربردهای متنوع، ۴۳۵ متر از سطح زمینهای مجاور ارتفاع دارد که ۳۱۵ متر از آن مربوط به شفت بتنی و ۱۲۰ متر دیگر مربوط به آنتن برج است. وزن برج میلاد ۱۶۱٬۰۰۰ تُن و زیربنای آن ۵٫۵ برابر یک زمین فوتبال است. پایهٔ اصلی برج بتن آرمه است. ارتفاع آن ۳۱۵ متر از روی زمین‌طبیعی با مقطع حجره‌ای (سلولار) است. حدود ۳۳۰۰۰ متر مکعب بتن در آن مصرف شده‌است. این بدنه شامل هسته مرکزی و چهار عدد باله‌است. درون هسته مرکزی ۳ حجره به آسانسورها و یک حجره به راه پله اضطراری اختصاص یافته‌است. باله در تراز صفر برج به‌صورت ذوزنقه در چهار طرف قرار دارد و تا ارتفاع ۲۴۰ متری به‌صورت هرمی شکل کاهش مقطع دارد. هسته مرکز از این تراز به تنهایی تا ۳۱۵ متر ادامه می‌یابد. از تراز ۲۴۵ تا ۳۱۵ متر سازه رأس برج قرار دارد.

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

مقاله آشنایی با آسفالت رنگی

مقدمه ای بر آسفالت رنگی

آسفالت رنگی در زندگی روزمره کاربردهای مختلفی دارد. Moxon آسفالت رنگ روشن را برای سطح سد در فرانسه به کار برد. آسفالت رنگی از طریق منعکس کردن نور ماوراء بنفش از سطح به عنوان روپوش آب بند گرم به کار می رود، بنابراین در نور ممتد خورشید دما را 5 تا c ْ 10 کاهش می دهد.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

برای بهبود امنیت عبور موتورسیکلت در امریکا، شهد پرتلند 10 منطقه متضاد را برای آسفالت کردن با رنگ و قابلیت ارتجاع بر اثر حرارت مانند آسفالت های رنگی و به کارگیری سیستم سیگناژ بدیع – انتخاب کرد نتایج نشان می دهد که اکثر دوچرخه سواران به همان اندازه اکثر موتورسواران مورد بررسی احساس کردند که آسفالت رنگی، امنیت عبور را گسترش می دهد. اسمیت (Smith) کشف کرد که آسفالت بتون رنگی به هم پیوسته کاربردهای زیادی در معماری و مهندسی دارد. او همچنین ذکر کرد که آسفالت های رنگی به خاطر املاحی که یخ نمی زنند به طور ذاتی هزینه حفظ و نگهداری را کاهش داده و به طور مؤثر در مقابل نابودی مقاومت کنند.

آسفالت رنگی 2
استفاده از آسفالت رنگی بجای آسفالت معمولی

جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف افزایش طول عمر، بررسی می شوند. توضیح رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی HIS و RGB بررسی می شوند. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با 5 نسبت مختلف با آسفالت روشن برای ساخت نمونه های آسفالت رنگی ترکیب می شوند. نمونه ها برای 5 دهانه مختلف قدیمی در دستگاه آزمایش QUV در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع رنگ افزوده شده و دهانه های مختلف قدیمی بر محوسازی آسفالت رنگی تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که آسفالت روشن به همراه % 5 یا بیشتر رنگ قادر به ساخت آسفالتی است که بهتر رنگ شده است. سرانجام، آسفالت رنگی به همراه رنگ قرمز مقاومت بهتری را در مقابل نور ماوراء بنفش نشان داد.

توضیحات مقاله:

این مقاله شمال 2 فایل توضیحات یکی به زبان انگلیسی و یکی دیگر به زبان فارسی میباشد که به طور کامل درمورد آسفالت رنگی توضیح داده شده است.


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

دانلود مقاله مصالح ساختمانی.

تعریف مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی، عبارت است از موادی که برای ساخت‌وساز استفاده می‌شوند. بسیاری از موادی که به صورت طبیعی ایجاد می‌شوند (مانند رس، ماسه، چوب، سنگ و حتی شاخ و برگ‌های کوچک)، برای ساختن یک ساختمان کاربرد دارند. به غیر از مواد و مصالح طبیعی، برخی از مواد ساخته شده توسط انسان نیز به صورت ترکیبی، در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند. در بسیاری از کشورها، تولید مصالح ساختمانی به صورت یک صنعت درآمده‌است. علاوه بر این، استفاده از این مصالح، مشاغل و پیشه‌های زیادی، همانند نجاری، لوله‌کشی، سقف‌سازی و عایق‌کاری را به وجود آورده‌است. این گونه از پیشه‌ها، کار تزیین و زیبایی ساختمان‌ها و خانه‌ها را برعهده دارند.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

 

مصالح ساختمانی
جابجایی مصالح ساختمانی با ماشین آلات راه سازی

سنگ آهک

سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی است که عمدتا از کلسیت معدنی تشکیل شده‌است .آهک زنده میل ترکیبی شدیدی با فلزات دارد ،لذا با فلزات مصرف شده در ساختمان مانند لوله های آب و لوله های شوفاژ ترکیب شده و در آنها خورندگی ایجاد کرده و موجب پوسیدگی میشود. به همین علت رفته رفته از میران مصرف آهک در ساختمان کاسته شده و با توسعه کارخانه های سیمان پزی در ایران و سراسر دنیا رفته رفته سیمان جای آهک را در صنعت ساختمان سازی گرفته به طوری که امروزه در کمتر ساختمانی از آهک به عنوان ملات استفاده میشود . ولی در راه سازی برای افزایش تحمل فشاری و کششی خاک مخصوصا در قشرهای پایین راه سازی برای تحکیم بخشیدن به آن و همچنین جلوگیری از روئیدن گیاهان به دامنه راه و باندهای فرودگاه مصرف میشود.

همچنین از آهک در صنعت سیمان پزی ، چینی سازی ، شیشه گری ، ذوب آهن ، صنایع غذایی ، تصفیه قند و غیره نیز مصرف میشود و نیز یک نوع مصالح ساختمانی بحساب میاید.

بتن:

بتن به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می‌شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمانهای هیدرولیکی و آب می‌باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان ونیز پوزولان‌ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه شود. همجنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده‌های مختلف استفاده شود.

سیمان:

سیمان ماده‌ای چسبنده‌است که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر و بوجود آوردن جسم یکپارچه از ذرات متشکله را دارا میباشد و از ترکیب مصالح آهکی، رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی در دمای ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد ساخته می‌شود. به جسم حاصل، پس از حرارت دادن کلینکر ‌گویند و از آسیاب کردن آن بهمراه مقدار مناسبی سنگ گچ سیمان تیپ های مختلف بدست می آید و همچنین اضافه نمودن پوزولان به کلینکر و گچ سیمان پوزولانی حاصل می شود . اندازه دانه های کلینکر۲۰-۵ میلی متر و رنگ آن سبز تیره میباشد. عمده استفاده مصالح ساختمانی از سیمان میباشد.

تعداد صفحات تحقیق: 90 صفحه در یک فایل زیپ
شامل: 26 فایل pdf و 6 فایل ورد

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت: