زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

تاریخچهٔ زبان سی پلاس پلاس

استراس‌تروپ کار بر روی زبان «c با کلاس» را در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. ایدهٔ ساخت این زبان جدید در زمان کار بر روی تز دکترای خود به ذهن استراس‌تروپ خطور نمود. او متوجه شد که سیمولا دارای ویژگی‌هایی مناسب برای ساخت برنامه‌های بسیار بزرگ است اما برای استفادهٔ عملی بسیار کند است اما بی‌سی‌پی‌ال با وجود سرعت بسیار زیاد برای ساخت برنامه‌های بزرگ بسیار سطح پایین است. زمانی که استراس‌تروپ کار خود را در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs) آغاز نمود با مشکل تحلیل هسته unix با توجه به محاسبات توزیع شده روبرو شده بود. با یادآوری تجربیات خود در دوران دکترا، او زبان C را با استفاده از ویژگی‌های سیمولا گسترش داد. C به این دلیل انتخاب شد که یک زبان عمومی، سریع، قابل حمل، و به‌صورت گسترده در حال استفاده بود. علاوه بر C و سیمولا زبان‌های دیگری مانند ALGOL ۶۸، ADA، CLU، ML نیز بر ساختار این زبان جدید اثر گذاشت. در ابتداویژگی‌های کلاس، کلاس‌های مشتق شده، کنترل نوع قوی، توابع درون‌خطی، و آرگومان‌های پیش‌فرض از طریق Cfront به C اضافه شد. اولین نسخهٔ تجاری در سال ۱۹۸۵ ارائه شد.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

 

بی‌یارنه استراس‌تروپ سازنده سی پلاس پلاس
بی‌یارنه استراس‌تروپ سازنده سی پلاس پلاس

در سال ۱۹۸۳ نام زبان از «C با کلاس» به ++C (سی پلاس پلاس) تغییر یافت. ویژگی‌های دیگر شامل توابع مجازی، سربارگزاری عملگر و نام تابع، ارجاعات، ثوابت، کنترل حافظه توسط کاربر به‌صورت آزاد، کنترل نوع بهتر، و توضیحات یک‌خطی به صورت BCPL با استفاده از «//» نیز به آن اضافه شد. در سال ۱۹۸۵ اولین نسخه زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس انتشار یافت و مرجع مهمی برای این زبان فراهم شد در حالی که هیچ استاندارد رسمی‌ای وجود نداشت. در سال ۱۹۸۹ ویرایش ۲٫۰ از زبان ++C ارائه شد. ویژگی‌های جدیدی مانند ارث‌بری چندگانه، کلاس‌های انتزاعی، اعضای ایستای توایع، اعضای ثابت تابع، و اعضای حفاظت شده به آن اضافه شد. در سال ۱۹۹۰ «راهنمای مرجع  سی پلاس پلاس» منتشر شد. این کار بنیان استانداردهای بعدی شد. آخرین ویژگی‌های اضافه شده شامل موارد زیر بودند: قالب توابع، استثناها، فضاهای نام، تبدیلات جدید، و یک نوع داده منطقی.

در حین تکامل سی پلاس پلاس کتابخانهٔ استاندارد نیز به‌وجود آمد. اولین نسخهٔ کتاب استاندارد شامل کتابخانهٔ جریانات I/O بود که جایگزین printf و scanf شد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی اضافه شده Standard Template Library بوده‌است.

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

مقاله مشخصات فنی برج میلاد تهران

مقاله مشخصات فنی برج میلاد تهران

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ۶اُمین برج بلند مخابراتی جهان و ۱۹اُمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

پیشینه برج میلاد

پیشنهاد ساخت یک برج و تالار نمادین برای شهر تهران در سال ۱۳۷۰، در زمانی که مسعود رجب‌پور شهردار تهران بود، مطرح شد و در پایان سال ۱۳۷۲، محل کنونی از میان ۱۷ نقطه پیشنهادی ساخت آن برگزیده شد. غلامحسین کرباسچی ادعا می کند طرح برج میلاد در دوره شهرداری او و با توجه به سفرهای خارجی‌اش ارائه شده است. او می‌گوید: «در بازدیدهای مختلفی که از شهرهای بزرگ دنیا داشتیم، می‌دیدیم که ساختمان‌های مختلفی در این شهرها وجود دارد که هم به نوعی سمبل شهر است و‌ هم جاذبه توریستی است برای شهر.» گفته می‌شود که برج میلاد و مجموعه یادمان بخشی از طرحی بزرگ به نام شهستان پهلوی هستند که پیش از انقلاب اسلامی ایران طراحی شده و در دست احداث بود.

ساخت برج میلاد

کلنگ ساخت این برج در سال ۱۳۷۶ به مناسبت یکصدمین زادروز روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام میلاد به زمین زده شد. ساخت این برج ۱۱ سال به درازا انجامید. در ۸ سال نخست تنها ۴۰ درصد از برج تکمیل شده بود، اما با سرعت بخشیدن به پروژه توسط محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ۶۰ درصد بعدی در ۳۰ ماه ساخته شد.

برج میلاد چهارمین برج بزرگ دنیا
برج میلاد چهارمین برج بزرگ دنیا

ویژگی‌های فنی برج میلاد

این برج سازه‌ای است بتنی با کاربردهای متنوع، ۴۳۵ متر از سطح زمینهای مجاور ارتفاع دارد که ۳۱۵ متر از آن مربوط به شفت بتنی و ۱۲۰ متر دیگر مربوط به آنتن برج است. وزن برج میلاد ۱۶۱٬۰۰۰ تُن و زیربنای آن ۵٫۵ برابر یک زمین فوتبال است. پایهٔ اصلی برج بتن آرمه است. ارتفاع آن ۳۱۵ متر از روی زمین‌طبیعی با مقطع حجره‌ای (سلولار) است. حدود ۳۳۰۰۰ متر مکعب بتن در آن مصرف شده‌است. این بدنه شامل هسته مرکزی و چهار عدد باله‌است. درون هسته مرکزی ۳ حجره به آسانسورها و یک حجره به راه پله اضطراری اختصاص یافته‌است. باله در تراز صفر برج به‌صورت ذوزنقه در چهار طرف قرار دارد و تا ارتفاع ۲۴۰ متری به‌صورت هرمی شکل کاهش مقطع دارد. هسته مرکز از این تراز به تنهایی تا ۳۱۵ متر ادامه می‌یابد. از تراز ۲۴۵ تا ۳۱۵ متر سازه رأس برج قرار دارد.

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

مقاله آشنایی با آسفالت رنگی

مقدمه ای بر آسفالت رنگی

آسفالت رنگی در زندگی روزمره کاربردهای مختلفی دارد. Moxon آسفالت رنگ روشن را برای سطح سد در فرانسه به کار برد. آسفالت رنگی از طریق منعکس کردن نور ماوراء بنفش از سطح به عنوان روپوش آب بند گرم به کار می رود، بنابراین در نور ممتد خورشید دما را 5 تا c ْ 10 کاهش می دهد.

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

برای بهبود امنیت عبور موتورسیکلت در امریکا، شهد پرتلند 10 منطقه متضاد را برای آسفالت کردن با رنگ و قابلیت ارتجاع بر اثر حرارت مانند آسفالت های رنگی و به کارگیری سیستم سیگناژ بدیع – انتخاب کرد نتایج نشان می دهد که اکثر دوچرخه سواران به همان اندازه اکثر موتورسواران مورد بررسی احساس کردند که آسفالت رنگی، امنیت عبور را گسترش می دهد. اسمیت (Smith) کشف کرد که آسفالت بتون رنگی به هم پیوسته کاربردهای زیادی در معماری و مهندسی دارد. او همچنین ذکر کرد که آسفالت های رنگی به خاطر املاحی که یخ نمی زنند به طور ذاتی هزینه حفظ و نگهداری را کاهش داده و به طور مؤثر در مقابل نابودی مقاومت کنند.

آسفالت رنگی 2
استفاده از آسفالت رنگی بجای آسفالت معمولی

جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف افزایش طول عمر، بررسی می شوند. توضیح رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی HIS و RGB بررسی می شوند. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با 5 نسبت مختلف با آسفالت روشن برای ساخت نمونه های آسفالت رنگی ترکیب می شوند. نمونه ها برای 5 دهانه مختلف قدیمی در دستگاه آزمایش QUV در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع رنگ افزوده شده و دهانه های مختلف قدیمی بر محوسازی آسفالت رنگی تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که آسفالت روشن به همراه % 5 یا بیشتر رنگ قادر به ساخت آسفالتی است که بهتر رنگ شده است. سرانجام، آسفالت رنگی به همراه رنگ قرمز مقاومت بهتری را در مقابل نور ماوراء بنفش نشان داد.

توضیحات مقاله:

این مقاله شمال 2 فایل توضیحات یکی به زبان انگلیسی و یکی دیگر به زبان فارسی میباشد که به طور کامل درمورد آسفالت رنگی توضیح داده شده است.


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

کتاب تعمیر موتور سیکلت هوندا

کتاب تعمیر موتور سیکلت هوندا

خرید مجموعه کامل تعمیر موتور سیکلت هوندا

مجموعه کتاب تعمیر موتور سیکلت هوندا به همه دارندگان موتورسیکلت به منظور تعمیر، ایمنی و آشنایی با عملکرد بخش های مختلف این وسیله نقلیه توصیه می شود.

 

خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت:

 

فهرست ۴ کتاب شامل :

  • برق موتورسیکلت ( سیستم جرقه در موتور سیکلت ها )
  • گیربکس موتورسیکلت ( سیستم انتقال قدرت به چرخ ها )
  • کاربراتور موتورسیکلت ( سیستم سوخت رسانی )
  • سرویس و تعمیر موتور سیکلت هوندا

در زیر فهرست بندی هر یک از کتاب ها قابل مشاهده است که فقط مهمترین عناوین آنها ذکر شده است :

برق موتورسیکلت ( سیستم جرقه در موتور سیکلت ها ) | ۲۳ صفحه

سیستم جرقه زنی ماگنتی پلاتینی

طریقه بیرون کشیدن فلکه برق – طریقه آزمایش بوبین جرقه – طریقه تعویض بوبین ها

پلاتین و طریقه کار آن – طریقه تنظیم دهانه پلاتین – عیوب پلاتین – خازن یا فیوز پلاتین

اجزای تشکیل دهنده کویل

طریقه عیب یابی و آزمایش سیستم جرقه

سیستم جرقه زنی ماگنتی ترانزیستوری – تفاوت موتورهای ترانزیستوری و پلاتینی – محاسن موتورهای ترانزیستوری – اجزای سیستم جرقه در موتورهای ترانزیستوری – طریقه آزمایش سیستم جرقه در موتورهای ترانزیستوری

پیکاپ یا چشم الکترونیکی

انواع شمع – عیوب شمع – عوامل موثر در پرتاب جرقه شمع – طریقه تمیز کردن دهانه شمع – تفکیک اجزای تشکیل دهنده شمع – علت روغن زدن به شمع در موتورهای چهار زمانه و دو زمانه

گیربکس موتورسیکلت ( سیستم انتقال قدرت به چرخ ها ) | ۳۰ صفحه

طریقه انتقال سیستم قدرت

سیستم کلاچ در موتور سیکلت – ساختمان کلاچ – ساختمان کلاچ چند صفحه ای – قسمت های مختلف دیسک کلاچ – طریقه جدا کردن کلاچ در موتور سیکلت هوندا – طریقه چیدن صفحات کلاچ – طریقه تعویض سیم کلاچ – مهمترین نکاتی که هنگام تعویض سیم کلاچ باید رعایت گردد – ساختمان کلاچ گریز از مرکز

طریقه تشخیص صدای زوزه گیربکس – جعبه دهنده یا گیربکس و نقش آن در موتورسیکلت – تفکیک قطعات گیربکس – عیوب گیربکس – علل رد کردن دنده های گیربکس

تفکیک اجزای پوسته موتور سیکلت هوندا

شافت هندل – اجزا تشکیل دهنده شافت هندل – اصول کار هندل – عیوب شافت هندل – طریقه جا زدن شافت هندل در موتورسیکلت هوندا

مکانزیم تعویض دنده در موتورسیکلت ها

ساختمان و روش انتقال قدرت به وسیله دنده زنجیر و زنجیر – طریقه کوتاه یا بلند کردن زنجیر چرخ – طریقه تنظیم زنجیر چرخ – مهمترین نکاتی که هنگام تعویض زنجیر و دنده زنجیرها باید رعایت گردد

ساختمان و روش انتقال قدرت در سیستم پایی

سیستم چرخ عقب و مکانیزم کاری آن – نقش لاستیک ضربه گیر در چرخ عقب و ساختمان آن

اصول کار و ساختمان ترمز مکانیکی

سیستم چرخ ها در موتور سیکلت

طریقه پره بندی و تاب گیری چرخ های سیم پره ای و پره ای

لاستیک ها و فشار باد آنها

تعمیر موتور سیکات هوندا
در حال تعمیر موتور سیکلت هوندا

کاربراتور موتورسیکلت هوندا ( سیستم سوخت رسانی ) | ۲۰ صفحه

ساختمان باک و شیر باک – اجزای تشکیل دهنده باک موتورسیکلت – طریقه تمیز نمودن و سرویس شیر باک – اجزای تشکیل دهنده شیر بنزین – سرویس باک و شیر باک – طریقه برطرف کردن زنگارهای ته باک – طریقه سرویس و تنظیم دور آرام کاربراتور – چگونگی تنظیم مقدار بنزین پیاله کاربراتور – عیوب کاربراتور – علل فلوت کردن کاربراتور یا سرریز شدن بنزین از لوله مسی ته پیاله

علل خروج دود سیاه از اگزوز موتورهای چهار زمانه

طریقه تعویض بوش و سوزن پیستون گاز – مهمترین نکاتی که هنگام تعویض بوش و سوزن پیستون گاز باید رعایت گردد

تعریف اصطلاحات فنی کاربراتور – کاربراتور – تفکیک اجزای کاربراتور

هواکش و فیلتر هوا

چگونگی افزایش سرعت در موتور سیکلت

طریقه روشن کردن موتور هنگام خفگی – طریقه تشخیص خفگی کاربراتور – هوا کشیدن کاربراتور

نحوه روشن کردن موتورسیکلت هنگام سردی موتور و هوا

مدار ساسات و مکانیزم اهرم بندی آن

طریقه تعویض سیم گاز در موتورسیکلت های چهار زمانه

سرویس و تعمیر موتور سیکلت هوندا | ۲۲ صفحه

اندازه گیری مقدار روغن و نحوه تعویض آن – شمع موتور – تنظیم لقی سوپاپ ها – تایمینگ جرقه و تنظیم پلاتین – تمیز کردن فیلتر روغن – شستشوی صافی هوا – تنظیم لقی زنجیر – سرویس کاربراتور موتور سیکلت – تنظیم سیم گاز – مدار جرقه موتور و سرویس پلاتین ها – پیاده و سوار کردن موتور – قطعات موتور – تعمیرات موتور بدون پیاده کردن آن – روش پیاده کردن پیستون ها – روش سوار کردن پیستون و  رینگ ها – روش باز و بسته کردن دستگاه سوپاپ – اندازه گیری طول آزاد فنرهای سوپاپ – اندازه گیری لقی راهنمای سوپاپ – شرایط اندازه گیری فشار تراکم موتور – روش پیاده کردن اویل پمپ و کلاچ – روش پیاده و سوار کردن دستگاه کلاچ و روتور فیلتر – روش پیاده و سوار کردن اویل پمپ – اندازه گیری طول آزاد فنر کلاچ و قطر صفحه کلاچ و…

جزئیات فایل آموزشی:

مجموعه تعمیر موتور سیکلت هوندا شامل 4 عدد کتاب الکترونیکی میباشد که جزدیات آنها نیز در بالا توضیح داده شد.

شما میتوانید این مجموعه را با 50 درصد مبلغ کمتر از دیگر فروشگاه ها دریافت کنید.

 


خرید آنلاین فایل و دانلود آن بلافاصله بعد از پرداخت: